torsdag 13. august 2009

London

Neste Torsdag reiser jeg på weekend tur til London. Det er første gang jeg skal dit, og derfor tenkte jeg at jeg skulle høre om noen hadde noen anbefalinger å komme med. Hvor bør vi handle? hvor bør vi spise? og hva bør vi se?
Gleder meg masse. Fredag skal vi på Mamma Mia, det tenker jeg blir litt av en opplevelse.
Også vil jeg takke for den positive responsen på tavlene vi hadde til salgs. Nå er alle solgt, men det kommer nok flere om ikke lenge skal du se:-) Håper dere som har handlet blir fornøyde!
Ellers har jeg fått en kjempe morsom forespørsel i dag, som jeg lover å fortelle mere om så snart vi har ting mere på plass:-)
Tudelidu

8 kommentarer:

  1. hei på deg,
    har laget ett innlegg på bloggen mion til deg;)

    SvarSlett
  2. Så gøy da!
    Er redd jeg ikke kan anbefale så mye fra denne byen, selv om det ikke er mange årene siden jeg var der... Tror det ble for mye sjampis på den turen jeg... for det eneste jeg husker er at vi trålet markeder etter markeder.... hmmm skulle tatt en oppfriskningstur til jul kanskje:)

    Spent på denne forespørselen din jeg altså:)

    God helg til deg!

    SvarSlett
  3. så kjekt med london.
    har faktisk aldri vært der.
    kos deg.

    SvarSlett
  4. Å så deilig med en Londonstur :) har ikke tips å komme med, men ønsker deg en fin tur!

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  5. Å så heldig du er! London er min favoritt by, vært der 7 ganger og går aldri lei!!!

    Siden det er første gang du er i London så er jo Oxford Street liksom obligatorisk, selvom det er mye kjede butikker der. Men du har også Selfridges, stort handle senter med masse butikker som det er artig å se innom. På krysset Oxford Street - Regent Street ligger Nike Store. En kjempe stor Nike butikk over seks etasjer - finner du ikke noen joggesko du liker der - så finner du det aldri! Gå nedover Regent street til leke butikken Hamleys - en av verdens største leke butikker i verden, like bra for voksne som for barn. Går du Regent Street ned så kommer du til Picadelly Cirkus, der hvor alle reklame plakatene er. Typisk London bilde!

    Hvis du vil ha et fint overblikk over byen så ta London Eye, stort pariser hjul som ligger ved Temsen og gir et utrolig utsikt.

    Et sted som er veldig koselig å gå er i Covent Garden. Et marked som ligger i nærheten av Neal Street - som er min favoritt gate i London. Det området er to minutter unna område med alle teater scener.

    Harrods er jo også et must når an er i London -ligger i Knightsbridge område. Stort stort handle mekka og ikke minst dyrt!!

    Men et lite shoppingtips! Hvis du handler for over en hvis sum - husker ikke grense akkurat nå, spør om du kan få en tax free note. Dvs at du sparer skatten/momsen på det su kjøper. Og de pengene får du igjen på flyplassen når du skal hjem igjen. Bare husk å ha med deg passet ditt, får butikken må se den når de skal skrive tax free. Og hvis du f.eks. handler på 3 forskjellige Zara butikker så kan du samkjøre kvitteringene fra alle butikkene.

    Får skikkelig reise feber jeg nå!!!
    Kunne ramset opp tips på tips på tips, men foreløpig så har jeg dette. Er bare å spørre om noe hvis du vil!! :)

    Klem Line.

    SvarSlett
  6. du må på primark! den ligger øverst i oxford street. primark har lenge hatt et dårlig rykte, men det har tatt seg opp skikkelig! her skal du lete lenge for å finne et plagg over 100 kr!!! dessuten er kvaliteten FANTASTISK for å være så billig. i april kjøpte jeg 9 par sko der, de er brukt flittig hele sommeren, og er fortsatt (nesten) like fine!! og det beste av alt, de 9 parene med sko kostet litt over 200 kr tilsammen! MEN du må nok forbrede deg på mye mennesker og milelange køer til prøverommene.. men det er VERDT det!
    og som line også har kommentert, er nike store et must, her kan du få treningsklær til nesten halve prisen av det du må ut med for det nøyaktig samme plagget i en norsk sportsbutikk.

    kaffe på starbucks mellom slagene er selvsagt obligatorisk og pret-a-manger er veldig gode på sunn "fast food" (salater, wraps, fruktsalater osv) som er perfekt til lunsj

    god tur!

    SvarSlett
  7. Åh, dette hadde vært noe det! Så heldig du er! Selv har jeg aldri vært i London, men har likevel et godt storbytips: Joggesko. Ta med gode joggesko!

    Prøvde meg med pene sko i Paris, men måtte kjøpe meg et nytt par gode joggesko istedet ;)
    God tur! :)

    SvarSlett
  8. Så kjekt med London - jeg skal dit i november, og har ett stort mål for øyet. Få tak i min etterlengtede Mulberry Bayswater veske, og dra av momsen :)

    Har vært i London flere ganger (har en far som jobber i flyselskap og har vært skikkelig bortsjemt med turer både hit og dit) - Oxford street er et praktisk sted å handle, men prøv også Carnaby Street rett i nærheten av Oxford Street. Koselig gate med engelske puber og litt roligere butikker. Jeg liker også å handle i Kensington High Street. Husk å få med dere Harrods.

    Kjøp dagskort eller ukeskort på undergrunnen - de kan brukes på bussen også, og gir virkelig valuta for pengene.

    Har dere med barn er sikkert Madame Tussauds eller London Zoo en suksess. Lenge siden jeg var liten, og lenge siden jeg har vært der selv - men jeg var i London ei helg med noen venner for en stund tilbake, og en av kameratene mine var overivrig etter å få med seg London Zoo - så det er sikkert suksess for noen og enhver. :)

    En nettside jeg liker veldig godt er www.londontown.com hvor en kan finne rabatter på ulike ting, hoteller, teaterforestillinger etc. I tillegg kan en finne ut hva som rører seg i London for tiden.

    Jeg har sikkert en haug med andre gode tips, men nå er dette snart et eget blogginnlegg i seg selv, så jeg tror jeg får stoppe her.

    SvarSlett