lørdag 21. mars 2009

Lørdagskos

Her kommer et tips til lørdagsmiddagen, eller hvilken som helst annen dag også da for den saks skyld:-) En liten kaloribombe, men veldig enkelt og veldig godt.

Fylt loff
Du trenger:
2 stk loffer, jeg bruker som regel formloff.
1 boks skinke, feks bogskinke
1 boks champignon
1 pose ekte majones
1 liten boks med kremfløte
Litt valgfritt krydder, feks grillkrydder
Litt purreløk
Ost


Skjær loffen i skiver. Legg over i en( eller to) ildfasteformer.
Kremfløten piskes litt til den ikke er helt flytende lengre. Bland inn majonesen, småkuttet skinke, champignon, purreløk og krydder. Bruk skje for å ha fyllet inn mellom skivene på loffen. Ha over ost tilslutt.
Sett på nederste rille i ovnen ved ca 180 grader til osten er smeltet og de er varme inni. Ca 30 min. Legg evt. over aluminiumsfolie deler av steketiden om osten blir for brun.

Nyt:-)
Her skal vi kose oss med det store korslaget. God lørdagskveld til alle som er innom!
Klem fra meg.



7 kommentarer:

  1. Det skal jeg jammen prøve en gang! Kanskje på venninnekveld...

    SvarSlett
  2. Nam!!
    Enig med mettemaja,
    dette ser ut som den perfekte klubb / venninnekveld -mat!
    Nyt lørdagen videre!
    Klem ;o)

    SvarSlett
  3. Det så jammen godt ut! Det skal jeg prøve en dag :o)

    Ha en fortsatt fin lørdag!

    Klem Linda

    SvarSlett
  4. dette må jeg prøve.
    takk for tips.

    SvarSlett
  5. Mmm, dette så godt og lettvint ut! Skal selvfølgelig testet ut!: )

    SvarSlett
  6. Hm,den må prøves..takk for oppskriften,og go`uke til deg fra Maliva

    SvarSlett
  7. Mmmm det så knallgodt ut!!

    Skal prøves.)
    Koselig side du har. jeg linker deg til min.

    Klemmer Malin

    SvarSlett