søndag 20. desember 2009

Julepyntet ute

Litt julepynt bør man jo selvfølgelig ha i alle rom inne, men man må jo heller ikke glemme å pynte litt ute. Det er jo ikke veldig mye som skal til for at det blir ekstra hyggelig å komme som gjest, eller ekstra hyggelig å komme hjem selv.( Foto: adresseavisen)
Hos oss består ute pynten av noen lykter med levende lys. Girlander tvinnet rundt søylene.

Litt granbar med kongler og julekuler på benken.


Kranser med koselige god jul skilt på dørene.
Også er det selvfølgelig blitt litt juletrelys på noen trær ute også.
Vi har hatt en kjempe trivelig førjulshelg. I går gikk den årlige pepperkakebakingen med to vennepar av stabelen. Der merket vi at alle barna begynner å blir større, for nå var de jammen blitt effektive bakere. Og pyntere/ pyntespisere :-)
I dag har vi kost oss på kino med Julenatt i blåfjell, som anbefales på det varmeste. En kjempe koselig familiefilm som gav både små og store deilig julestemning.
Beklager at bildene jeg har tatt selv er litt mørke, men dagene er jammen korte for tiden, og det er ikke mye godt fotolys.




10 kommentarer:

  1. Så kjekt å se! Mye flotte bilder nedover her! Gratulerer med flott artikkel:)

    Ønsker dere en herlig jul:)
    Klem fra Gry

    SvarSlett
  2. For et flott hus dere har! Jeg har også ordnet litt ute i dag, men når jeg nå så dine bilder fikk jeg lyst til å stasje mer ;-).

    SvarSlett
  3. For et hus!! Herremin! Fikk hakeglepp da jeg så huset på toppen her, helt utrolig vakkert!! Elsket alt ved det!
    Og gratulerer så mye med herlig repotasje, nydelige bilder!

    Hugs.

    SvarSlett
  4. Så flott hus dere har... Ser at du skal åpne Søstrene Grenes.... Å som æ glede mæ.... Kor i Trondheim bli dein butikken hæn da ? Må bare si at du har en utruli flott blogg og masse fine bilder av ditt vakkre hjæm.. Ha en fortsatt flott adventstid.

    SvarSlett
  5. Leste innlegget i adresseavisen - utrolig fint hus dere har. Nå har jeg også lyst å bygge meg hus. :)

    SvarSlett
  6. For et nydelig hus - og så flotte stemningsfulle bilder. :o)

    SvarSlett
  7. Så fint dere hadde pyntet det ute, kjempefin benk;) Og veldig koselige bilder under også;) Det blir spennende med ny butikk, det ser jeg frem til;) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  8. Utrolig lekkert hos dere, jeg vil ønske deg og din familie en Riktig God Jul!

    SvarSlett
  9. For et stilig hus du har!! Det må jeg si, passet perfekt til min smak;)
    Ønsker deg og dine en flott julehøytid :)
    klem Hege

    SvarSlett