onsdag 16. desember 2009

Årets juletre

Hos oss er jo juletreet pyntet og ferdig allerede i anledning gårdagen. I år har treet bare glass, hvitt og sølv.
Juletre er ikke bare bare i Englefrydheimen. Hver år ønsker mor seg treet som er akkurat høyt nok, akkurat bredt nok, akkurat fyldig nok og akkurat grønt nok. Og da er det nok ikke bare bare for far i huset å være med ut for å skaffe juletre. Vi har prøvd å hugge selv og vi har prøvd å kjøpe ferdig hugd, men hvert år ender det opp i mye stress, mas og jag. Hmmmmm skjønner da ikke det;-) Et år bekket hele treet, et år laget vi riper i taket og et år ble det lekkasje på juletrefoten, og parketten ble ikke helt fornøyd.
Men i allefall så er det nå slutt på det. I hele førjulstiden i fjor siklet jeg på det perfekte treet, treet som kunne oppfylle mine drømmer!! Men det var aaaaalt for dyrt. Heldigvis for meg var det nok alt for dyrt for alle andre også, for i januar kom det på salg og det perfekte ( og om en fortsatt litt dyre) juletreet kunne bli mitt. ( hva gjør man vel ikke for husfreden) Lykke!! Nå har jeg gledet meg siden januar, og endelig er treet på plass i all sin prakt.....
Det eneste som mangler nå må jo være duften av ferskt juletre, for dette dufter jo veldig lite:-) Som kompensasjon har små prinsessene fått hvert sitt ekte på rommene sine da.

12 kommentarer:

  1. :)) Jeg har også et juletre som hentes på loftet hvert år. Er ikke sånn dedikert "interiørist", men syne det er veldig praktisk da:) Men i år blir det faktisk edelgran her i huset!

    God førjulstid:)

    SvarSlett
  2. ..hehe, flere som har "juletreproblemer" -
    godt vi ikke er alene ;o)
    Klem J.

    SvarSlett
  3. Godt å høre at flere er fornuftige ;) Sparer masse tid med å hente ned treet fra loftet, kontra å rase rundt til alle juletrehandlerene for å finne det perfekte treet..
    Juletreet var lekkert :)

    Siv Janne

    SvarSlett
  4. Så koselig å se årets første flotte juletre, ja nå om jeg i stemning. Tusen takk!
    Gleder meg til Hjem bilgaet på fredag.
    Hei og hå!

    SvarSlett
  5. Så flott juletre!! :) Jeg har også bare tenkt å pynte med hvitt, sølv og glass når mitt endelig kommer i hus! :)

    SvarSlett
  6. Hei! Har tittet litt på bloggen din...dere har de kjempeflott! Juletreet var nydelig pyntet! Denne bloggen vil jeg gjerne følge videre ;o)
    Ønsker dej en fin kveld!

    Klem Hege :o))

    SvarSlett
  7. VAKKERT! Åh, som jeg ønsker meg kunstig juletre. Desverre er ikke husbonden helt der enda...

    Håper dere har det flott i kulden i Buvika :)
    Klemmer fra meg*

    SvarSlett
  8. Kjempelekkert pyntet,kjenner meg igjen med stress,mas,jag på juletrejakt ja....he he he....
    Du har et lekkert hjem,spennende og følge med på bloggen din!
    Klæm Linda

    SvarSlett
  9. Nydelig hjem du har!! Lurer på hvilken farge du har på veggene jeg; stue, kjøkken, hall. Takk for inspirasjon:) Siv Iren

    SvarSlett
  10. Hei Siv Iren

    Veggene både på stue og i hallen er tapet. Så det er desverre ikke noen fargekoder på de. Beklager.
    Så koselig at du liker bloggen min da. Kjket å vite at man kan inspirere noen:-)
    God jul.
    May Britt

    SvarSlett
  11. O'holy juletre!
    Er du en liten engel og kan tipse meg om hvor jeg finner såååå fint kunstig jueltre blir jeg en svært fornøyd julepie!

    GOD JUL til deg i et råfine huset deres!

    SvarSlett