mandag 23. mars 2009

Nytt prosjekt og mere snø

Etterhvert har jeg tenkt meg i gang med et nytt prosjekt. Har funnet dette skapet på en liten skattejakt, og nå må det bli hvitt.
Masse flotte detaljer på det. Gleder meg til å komme i gang. Noen som har erfaring med lakk og malingsfjerner? Tenkte kanskje jeg slapp å pusse kjempe mye om jeg brukte det, men har alldri brukt det tidligere. Hører gjerne fra de som evt har erfaringer.

Se bort fra alt rotet rundt på bildene da:-) Orket ikke style garagen, he he.


Ellers var vi lykkelige for at våren var på vei, med årets første hestehov og greier. Men det var desverre bare et lite blaff. Nå har det nemlig kommet masse snø igjen, og det snør fortsatt:-(
Håper alle får en super uke!




8 kommentarer:

  1. Dessverre, har ingen erfaring med malingsfjerner: ( Skapet var lekkert! Blir spennende å se det ferdige resultatet!: )

    Ha en fin dag!: )

    SvarSlett
  2. Lykke til med skapet!
    kan dessverre ikke gi deg noen råd på veien..
    Ha en flott dag videre!
    J.

    SvarSlett
  3. Nydelig skap! Har pusset opp endel møbler, men har alltid bare pusset ned møbler som var lakket...men det finnes kanskje enklere løsninger - og hva er bedre enn det :)

    Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  4. Nydelig skap...!
    Går kanskje ann å lute det, å så male det?

    har vi gjort med hell..

    klem Malin

    SvarSlett
  5. Jeg har malt mange lakka møbler, og da maler jeg med heftgunning først. Så vanlig maling over. Og malingen sitter. Egentlig så skal en gå over med sandpapir før en maler med heftgunning. Da får du maximal utbutte av heften og malingen sitter skikkelig godt. Men jeg har ikke giddet å gjøre det. Jeg tenker at det er da ikke så mye møblet blir dunket på og herjet med slik at malingen skulle løsne. Jeg har malt et lekebord til jentungen og hun herljer jo og lkere på bordet. malingen er like fin. (Malingsbutikken skal jo selge de også, og de mener jo at en først skal pusse med sandpapir og springer til hyllen og finner det til deg, også kommer de med en flaske med no kjemisk på som du må vaske og rense skapet med, også svamp, pensler osv.) Det er ojlemaling jeg har brukt.
    Skapet er nydelig og det blir nok helt vidunmderlig når det har fått ny hvit maling.
    Lykke til

    SvarSlett
  6. Heia!
    Så koselig at du kom innom butikken i dag!!!
    Håper du blir fornøyd med det du kjøpte.
    Jernkurven fikk du billig...
    Miz. mellom meg og far...
    Den kostet egentlig 250,- Hi, hi
    Se det som førstegangsrabbat ;-)
    Nyt kvelden.
    Og stikk gjerne innom igjen!
    Stor klem

    SvarSlett
  7. Hei lekkert skap da.
    Dropp lakkfjerneren. Puss/rufs opp med sandpapir og mal deretter med heftgrunn da såarer du deg masse jobb:)

    Blir morsomt å se.

    Klem

    SvarSlett