fredag 13. mars 2009

En dukkestue blir til


Sommeren i fjor gikk med til å bygge dukkestue til jentene. Ting tar tid og den ble ikke ferdig før i september. (Eller den er fortsatt i helt ferdig da) Så den ble ikke så mye brukt da. Så nå er det to små som gleder seg til å snart ta den i bruk.

Heldig er jeg som har en "super snekker" til stefar og som hadde lyst til å lage dukkestue til jentene i bursdagsgave. Det er forressten han som har vært sjefs snekker av huset vårt også:-)
Mannen har vært "snekker lærling" under sin svigerfar i noen år nå, og begynner å bli riktig så flink:-)



Minste prinsessa gleder seg til dukkestue






Nå er den så å si ferdig innvendig. Men mangler fortsatt lister som dere ser. De er ferdig malte å skal nok få komme opp så snart ute tempraturene kryper litt oppover.




Jentene ønsket seg veldig at de skulle kunne ligge over ute. Så sofaen er bygd brei og lang nok til at to kan sove der.








Ha en strålende helg alle sammen. Jeg har lurt mannen med på bytur i morgen, så da blir det kanskje noe nytt:-)









16 kommentarer:

  1. Dette er ihvertfall det fineste dukkehuset jeg har sett!
    Her tipper jeg jentene dine får MYE gøy i årene fremover!
    Og så kjekt at de kan sove over der da!
    Kos deg på shopping i morgen!

    SvarSlett
  2. Nydelig!! Artig å se.Mange flotte detaljer!
    De to små prinsessene her i huset har jo også sitt flotte ombygde mumihus i hagen, med rosa vegger, himmeltak, lysekrone og alt mulig stæsj :) Du får ta en titt i sommer.

    SvarSlett
  3. å herlighet..det må være den flotteste og største dukkestuen jeg har dett!

    SvarSlett
  4. Så nydeleg lekehytte jentene dine har.
    Kan tenke meg at dei stortrivs der inne,
    og tenk så koseleg å kunne overnatte:)
    Ha ei fin og god helg.
    H

    SvarSlett
  5. Hei!: )

    For et FLOTT hus du har, det er noe av det fineste jeg har sett.. Så gøy det må være å bygge sitt eget hus og få det akkurat slik som man vil! Sukk.. ble litt misunnelig nå: )

    Kjempefin blogg du har, ser du også er ny i bloggverden.. Jeg startet denne uken, og syntes det er kjempegøy!

    Legger deg til på siden min, så kommer jeg på besøk igjen!: )

    Ønsker deg en fin lørdagskveld,

    A-L

    SvarSlett
  6. Så utrolig fin dukkestue!

    Skulle ønske jeg var liten igjen når jeg ser den!

    Ble det noe fint på byturen idag?

    Ha en fin lørdagskveld videre! :)

    SvarSlett
  7. Wow, drømmedukkestue for prinsessene dette da!
    Skikkelig prinsesse-innredet også:)

    Gud så heldig du er som har så mange handyman'er rundt deg!
    Ikke mange av de rundt meg akkurat... gubben passer best som håndtlanger han... skikkelig golfspillende kontorrotte...
    Jaja så er han heldigvis flink på andre områder da;)

    En riktig god lørdagskveld til dere også:)

    klemklem

    SvarSlett
  8. For en drømm....Min farfar hadde en lekestue da vi var liten, jeg elsket å være der...Deres var jo bare nyyyyydelig.

    Bare koselig hvis du linker.....

    SvarSlett
  9. Hei hei og takk for kommentar på bloggen min. Og velkommen til Blogglandia. Tror du har mye å bidra med her inne for oss som elsker interiør, for du har litt av et hus. Virkelig lekkert!

    Og så har små-jentene sitt eget hus å være i også. Du må føle deg priviligert som har så mange handyman'er rundt deg.

    Giving & Living er favorittbutikk ja. Var der på toill-dag i går jeg også, og fikk med meg noen duker, servietter, påske-egg og en flettet stjerneformet lysestake fra Riviera Maison. Tror nesten jeg begynner å bli snobbete ... he he! Neida, men den passet riktig så godt inn på det nye bordet, så da ble det sånn!

    Følger deg framover! Ha en nydelig søndag.

    Marit

    SvarSlett
  10. Hei igjen!: )

    Åja, det var utorlig mye fint på home & cottage.. Kanskje litt hyttestil på noe av det, men det syntes jeg kan være sjarmerende og lekkert! Endte kun opp med et par lykter, så jeg klarte å beherske meg, hihi..

    Håper du har hatt en fin helg, gleder meg til å følge bloggen din videre!: )

    Klem A-L

    SvarSlett
  11. For en fantastisk dukkestue!
    Jeg skulle ønske jeg også hadde en slik da jeg var mindre!

    SvarSlett
  12. Hei! De putene som du har pyntet opp med i dukkehuset.. selvlaget eller kjøpt? I love it.. :)

    SvarSlett
  13. Da har jeg laget selv. Med stoff fra stoff og stil

    SvarSlett
  14. WOW! De er heldige de..
    Skulle ønske jeg hadde en sånn dukkestue som liten:)

    SvarSlett
  15. fantastisk flott, kanskje jeg skulle ønske meg ett pirathus til guttene mine, av svigerfar. hadde ikke vært feil det

    SvarSlett